29 Nisan 2007 Pazar

ONEMLI::BEBEGINIZ ANLATIYOR!!!

HAFTALIK OLDUM! ::

Gozlerimi acmak istiyorum ama oyle zor geliyor ki; basimda toplanmis bana bakanlar kim acaba? Tamam yeni geldik dunyaya, daha kimseyi secemiyoruz ama yuzume dogru biraz daha yaklasirsaniz sizi gorebilirim! Su beni isaret eden parmagi bir yakalasam guzel guzel emicem ama henuz kollarimi kaldirmayi beceremedigim icin yakalayamiyorum? Bana en yakin olanlarin annemle babam olduklarina karar verdim; cunku sadece onlarin seslerini secebiliyorum. Annem beni kollarina aldi. Yuzune yakindan bakmak istiyorum; bunun icin basimi kaldirmam lazim. Basardim! Kisa bir sure de olsa yuzune bakabildim! Ne kadar hos, eee ne de olsa benim annem! Aslinda uyanik kalip birseyler kesfetmek istiyorum ama dayanamiyorum. Ben bu dunyaya uyumak icin mi geldim acaba?

Sizin aranizda gecirdigim bu ilk haftamda sizi, etrafimi ve ilk kez karsilastigim bu dunyayi tanimaya calisiyorum. Annemle babama bazen cok yorucu ve karmasik gelse de aslinda bu donemdeki ihtiyaclarim oldukca basit, temel ihtiyaclar; tek istedigim karnimin doymasi, uyumak, bir de annemle babam tarafindan korunmak ve sevilmek. Dogustan gelen emme refleksim sayesinde annem beni beslemek istediginde hic zorlanmiyorum. Henuz hareket yeteneklerim tam gelismis degil; daha cok butun vucudumla hareket edebiliyorum. Ilk kazandigim yetenek basimi kaldirmak oldu; daha sonra el ve kollarimi, en son da bacaklarimi kullanmaya baslayacagim. Basimi herzaman desteklemeyi unutmayin lutfen!
Annemle babam dogar dogmaz Hepatit B asimin ilk dozunu yaptirarak beni bu onemli hastaliga karsi korumaya aldilar.
Anneme ve Babama:
Asilarim; dis dunyada sizlerin desteginizin olamayacagi, sizin birebir beni koruyup kollayamayacaginiz ve yalniz savasmak zorunda kalacagim dusmanlara karsi benim kalkanlarim ve savunma silahlarim olacak! Onlar olmazsa o kadar korumasiz ve caresiz kalirim ki! Tek basima savasmak zorunda oldugum bu mucadelede beni bu koruyucu silahlarla donatarak bana verdiginiz destek icin cok tesekkur ederim. Sizi cok seviyorum.


Neden Hepatit B asisi olmaliyim?
Bu asi beni Hepatit B virusunun yaptigi cok tehlikeli bir hastaliktan koruyacakmis. Bu hastalik nasil bir sey acaba diye dusunuyordum ki doktorum anneme anlatirken duydum. Yetiskinlerde hastalik yaptigi dusunulen Hepatit B virusunun yaptigi hastalik benim gibi minik bebeklerde de cok tehlikeliymis cunku daha cok kucukken bu virusu alan bebekler, yillarca bu virusu kanlarinda tasidiktan sonra buyuduklerinde siroz hatta karaciger kanseri olabiliyorlarmis! En kotusu de bu hastaligin tedavisi yokmus. Iste beni bu hastaliktan korumak icinmis Hepatit B asisi ve Dunya Saglik Orgutu bu asi cok etkili ve guvenilir oldugu icin tum dunyadaki cocuklarin Hepatit B asisi olmasini oneriyormus.

Annemle babamin beni korumak icin yaptirdigi bu asi dunyadaki kanser onleyici ilk asiymis!
Hepatit B asisini ne zaman ve kac doz olmaliyim?
Hepatit B asisi uc doz olarak uygulanir. Hepatit B asisinin ilk dozunun dogumda yapilmasi oneriliyor ancak eger anne ve babamin ve benimle yakindan ilgilenecek kisilerin bu hastaligi tasimadiklarindan kesin olarak eminseniz ilk dozu birinci ayda yaptirabiliriz. Ikinci doz 1.ayda (ilk dozdan en az bir ay sonra), ucuncu doz ise 6. ayda (ikinci dozdan en az iki ay sonra) yapilmali.

Anne ve Babaya Not:
Hangi kosullarda asi yapilmamali?
Asinin icerigindeki herhangi bir maddeye karsi ciddi allerjik reaksiyon gelisirse ikinci doz uygulanmamalidir.
Eger bebek atesli bir enfeksiyon geciriyor ise asi ertelenmeli ve enfeksiyonu iyilestiginde asisi uygulanmalidir.

Asidan sonra ne gibi yan etkiler gorulebilir?
Asi yapilan yerde agri ve hassasiyet %3, hafif ates ise %1 bebekte gorulebilir. Cok nadir de olsa ciddi allerjik reaksiyon gorulebilir. Her tur biyolojik urunde gorulebilen bu tarz allerjik reaksiyon riskini goz onunde bulundurarak her zaman asilarinizi ve enjeksiyonlarinizi saglik merkezlerinde yaptiriniz!




Hiç yorum yok: