19 Nisan 2007 Perşembe

Karamsarlik, Kotumserlik yada Olumsuzluk davranislarimi nasil etkiler?

  • Olaylarin en kotu tarafina bakarim.
  • ``Yapabilirim'' demek yerine ``Yapamam'' derim
  • Degisebilecegime dair inancim yoktur.
  • Gelecege dair umidimi yitiririm.
  • Butun olumlu yaklasimlara karsit gorus sunarim.
  • Kendim yada baskalari hakkinda neselendirici yorumlar yapamam.
  • Butun konusmalarim sikayet yada kotuleme haline gelir.
  • Kendim yada baskalari icin soyleyebilecek tek iyi bir soz bile bulamam.
  • Hayattaki haksizliklardan yakinirim.
  • Yeni hic bir sey denemem yada risk almam cunku basarisiz olmaktan korkarim.
  • Hem bu gun hemde gecmisten insanlarin bana davranislari konusunda ofkelenirim�.
  • Yeni, yaratici yada potansiyeli olan fikirleri imkansiz oldugunu dusundugum icin reddederim.
  • Ufkumu daraltirim, dolayisiyla gelismeme engel olurum.
  • Asla risk almam.
  • Trajedilerin, basarisizliklarin yada felaketlerin iyi yanini gormeye calisanlarla mucadele ederim.
  • Daha buyuk bir gucun varligina inanan insanlari kucumser ve hor gorurum
  • Basarisiz bir isi duzeltmeye calisan insanlarin cabalarina guler, alay ederim.
  • Dusunce seklimi degistirmemek icin direnirim, cunku hic bir seyin bana yardim etmeyecegine ve degisim yapmayacagina inanirim.
Karamsar, Kotumser yada Olumsuz oldugumda nasil hissedirim?

Karamsar, Kotumser yada Olumsuz oldugumda kendimi�
  • Yalniz, terkedilmis ve izole edilmis hissederim.
  • Degersiz, bos ve ise yaramaz hissederim.
  • Yetersiz, cahil ve faydasiz hissederim.
  • Yenilmis, cokmus ve kaybolmus hissederim.
  • Ihanet edilmis, istenmeyen ve aldatilmis hissederim.
  • Bunalmis, ezilmis ve savunmasiz hissederim.
  • Umursanmamis, goz ardi edilmis ve ciddiye alinmamis hissederim.
  • Zayif, yenilmis ve dislanmis hissederim.
  • Kustah, isyankar, ve saldirgan hissederim.
  • Kendime acir, kendime lanet okur ve kendimi asagilarim.


Karamsar, Kotumser yada Olumsuz olmanin etkileri nelerdir?

Karamsar, Kotumser yada Olumsuz oldugumda�
  • Insanlarin benimle konusmaktan kacindigini farkederim.
  • Yasamimdan zevk almam ve gelecegimi dusundukce moralim bozulur.
  • Saglikli bir sekilde sorunlari cozmeyi basaramam.
  • Problemlere alternatif cozumleri kabul etmem.
  • Ailem, dostlarim ve is arkadaslarim benim asiri elestirici oldugumu soylerler.
  • Bir arada olmak istenecek eglenceli biri degilim.
  • Yapici elestiri benim icin ne kadar degersiz oldugumu ortaya koymak demektir ve elestirinin icinde herhangi bir fayda bulmam.
  • Kendimi surekli tekrar eden reddedilmeler ve yenilgiler zinciri icinde bulurum.
  • "Asla basarili olmayacagim.'' Dusuncemi gerceklestirmek icin ugrasirim.
  • Baskalari ile arama duvar orerim, oyle ki asilmasi imkansizdir.
  • Hayat ile ilgili olumsuz dusuncelerime uymayan butun fikirlere kendimi kapatirim.
  • Kimse benden hoslanmaz.
  • "Evet, ama�'' tavrini severim.
  • Sabit fikirliyim, dar gorusluyum ve olaylara sadece tek bir acidan bakarim.
Ne tur mantiksiz dusunceler beni Karamsar, kotumser yada olumsuz olmaya iter?
  • Asla basarili olamayacagim.
  • Hic bir seyi dogru yapamam.
  • Insanlar asla degismez.
  • Ne kadar degismeye calisirsam calisayim farketmez, insanlar gormuyorlar.
  • Gecmis tecrubelerimden biliyorum gelecek icin umitlenmenin hic bir anlami yok.
  • Ne kadar degisirsem degiseyim hic bir zaman yeterli olmuyor.
  • Hayat daha kolay olmali.
  • Hayat adil olmali.
  • Yasamda o kadar cok kotuluk var ki, iyi bir seyler olmasini nasil bekleyebilirim ki?
  • Daha iyi bir yasam icin yapmam gereken cok is var� Cok zor.
  • Yasamin tamami aldatmaca. Mutluluk, ask yada basari diye bir sey yok aslinda.
  • Niye savasayim ki? Nasilsa duzen hep ayni: zengin daha zengin olur, fakir ise daha fakir.
  • Yasamda hic bir sey garanti degil, olumden baska; niye risk alip hayatimi degistireyim ki?
  • Niye baskalari degismiyor? Niye hep degismesi gereken kisi ben olmak zorundayim?
  • Niye yasam benim icin daha kolay olmuyor?
  • Bu sekilde olmamin sorumlusu ailemdir; hic bir sey bu gercegi degistiremez.
  • Eger risk alip yasamimi degistirmeye kalkarsam sonucta kaybeden gene ben olurum.
  • Insanlar sadece bir sey istedikleri zaman bana iyi davranirlar.
  • Kimseye guvenme; Kimseye icini acma; asla risk alma ve her zaman kendine sakla.
  • Yasamda, aci, keder ve izdiraptan baska hic bir sey yok.
  • Kaderim cizilmis; Degistirmem mumkun degil.
  • Genlerim, ailemden bana gecen huylar ve yetistirilme kosullarim benim bu halde olmamin sebepleridir.
  • Bir kere dustun mu bir daha kalkamazsin.
  • Butun insanlarin suratinda maske var ve hic kimseye guvenilmez � iyi bile gorunseler.
  • Insanlarin icinde iyilik olduguna ve yasamda degismenin mumkun olduguna inanmak enayiliktir.
  • Gecmiste hep kotuluk ile karsilastim, niye gelecekte farkli olmasini bekleyeyim?
  • Eger insanlar beni sevseydi ve destekleselerdi beni elestirmez yada hatalarimi duzeltmezlerdi.
  • Her zaman ayni: elini uzatirsan tokat yersin.
  • Ne kadar iyi bir insan olmaya calisirsam calisayim isin sonunda hep aldatilan ben olurum.
  • Ben kimsem oyum, bunu degistiremem.
Karamsar, kotumser yada olumsuz olmama ne yol acar?

Karamsar, Kotumser yada Olumsuz bir insanim cunku�
  • Gecmiste buyuk bir trajedi yada kayip yasadim ve hala tam olarak bu aciyi atlatamadim. Kaybimi kabul edemiyorum.
  • Yasamdan tam olarak keyif almama engel olan bir sakatligim var.
  • Hayatim boyunca, okulda, isimde, ailemde, yada iliskilerimde surekli basarisizlik yasadim ve beceriksiz biri oldugumu kabul ettim.
  • Ailem bana karsi hep umursamaz oldu. Fikirlerimin duyulmasi icin herkesle kavga etmek zorundayim.
  • Gecmiste yaptigim bir hata yuzunden hala sucluluk hissediyorum; Asla affedilmeyecegim ve benim icin gelecek umitsiz. .
  • Dusuncelerimi, duygularimi ve davranislarimi degistirmek istemiyorum.
  • Ben inatci bir insanim ve baska insanlarin yasama pozitif yaklasmami oneren bos laflarini kabul etmiyorum.
  • Ben tembel biriyim ve degismem icin cok fazla enerji harcamam, caba sarfetmem ve is yapmam gerek. Ugrasmak istemiyorum.
  • Dikkat cekmekten hoslaniyorum. Simdiki davranislarim negatif olsa da ilginin merkezi olmami sagliyor.
  • Her seyin en dogrusunu bildigime inaniyorum ve yanlis olabilecegim ihtimalini kabul etmiyorum
  • Karsilastigim butun o aptal, ukala ve mantiksiz insanlari dusun. Inan bana benim yolum olabilecek tek dogru yol.
  • Hayatimda hic mutlulugu, neseyi yada tatmin olma duygusunu yasamadim. Artik tum bunlari kazanmak benim icin imkansiz.
  • Hayatimda hic bir zaman basarili insanlardan takdir yada saygi gormedim.
  • Surekli olarak hatalarim, eksikliklerim, basarisizliklarim ve yetersizliklerim yuzunden suclandim.
Karamsar, kotumser yada olumsuzlugumu asmak icin ne yapabilirim?
  • Ailem, arkadaslarim ve diger insanlar ile davranislarimi inceleyebilir ve bu davranislarin yasamimda ki etkilerini tespit edebilirim.
  • Olumsuz davranislarimin bana zarari oldugunu kabullenebilirim.
  • Olumsuz yaklasimima yol acan duygulari belirleyebilir ve esas sorunumun kaynagini kesfedebilirim.
  • Olumsuz davranislarimdan dolayi duygusal olarak aci cektigimi gorebilirim.
  • Davranislarimin baskalari uzerinde ki etkilerini gozlemleyebilirim.
  • Bu davranislarin baskalari ile saglikli iliskiler kurmama nasil engel oldugunu anlayabilirim.
  • Olumsuzlugumun ardinda yatan mantiksiz ve gecersiz dusunceleri tespit edebilirim.
  • Olumsuz dusunceler yerine mantikli alternatifler gelistirebilirim.
  • Olumsuzlugumun temelinde cozumlenmemis bir ofkenin yattigini kesfedip bu ofkeden kurtulmak icin caba sarfetmeye baslayabilirim.
  • Kendi kendime yarattigim olumsuz dusuncelerin farkina varabilir ve bu kisir donguden cikmak icin caba sarfedebilirim.
  • Kendimle ilgili gorusumu ve kendime soylediklerimi degistirebilirim.
  • Baskalarindan beklemek yerine kendime daha cok onem vermeye, onaylamaya baslayabilir ve kendimi kabul etmeyi ogrenebilirim.
  • Kendimi neselendirmek icin caba sarfedebilirim.
  • Baskalarinin sozleri ve davranislari ile beni uzmesine yada olumsuzluga itmesine izin vermeyebilir ve bu davranislari goz ardi etmeyi ogrenebilirim.
  • Hata yapmam icin kendime izin verebilir ve bunun insancil bir olay oldugunu kabul edebilirim.
  • Hayatin yasamaya deger oldugu ve hayatimin kontrolunu ele alarak fark yaratabilecegim fikrine acik olabilirim.
  • Tembelligimi ve inatciligimi azaltacagima dair kendi kendime soz verebilirim.
  • Ise kendime olan guvenimi geri kazanmaya calisarak baslayabilirim.

Hiç yorum yok: