7 Nisan 2007 Cumartesi

Dr.Mehmet Oz'den Yasamin Sirlari

YASAMIN SIRLARI..
DR MEHMET OZ�DEN.
Dunyanin en unlu kalp cerrahlarindan iftiharimiz Doktor Mehmet
Oz,
saglikli ve uzun yasamin sirlarini anlatti...
Sigara iceni ameliyat etmem: Sigarayi birakmayan hastayi kesinlikle
tedavi
etmem. Sigaranin belki de en buyuk dusmanlarindan biriyim.
Cunku insani
olduren bir sey. Hasta kendini oldurmeye karar verdiyse ben ne
diye onun
icin ugrasayim ki, sifa bekleyen onca hasta var, enerjimi onlara
harcarim.
Sevgisiz insanin kalp riski yuksek.: Insanlara severek kizarim.
Herkesin
de boyle yapmasini tavsiye ederim. Cunku sevgisiz, kotuluk
dusunen, beddua
ve kufur eden insanin kalp krizi riski ve olum orani cok daha
yuksek. Dua
etmek insani iyilestirir: Ben inancli biriyim. Her ameliyatimda
mutlaka
dua ederim... Bence duanin, meditasyon gibi, sifa gibi, iyilestirici
ozelligi var... Ameliyat sonrasi hastalarima da mutlaka dua
ettiriyorum.
Bunun sagliklarina cabuk kavusmalarinda muthis bir etkisi var.
Dogu tibbi
cok gerekli. Ben de �klasik � tip adamiyim ama alternatif yani
tamamlayici tip yontemlerini reddetmiyorum. Akupunktura yuzde 100
inaniyorum... Cinliler bu minnacik ignelerin sirrini cozmus. Ama
bu tur
tamamlayici tedavilerde insanin istemesi cok onemli. Dogu tibbinda
ozgur
irade on planda.
Hipnoz etmeden ameliyat etmem. Ben ve ekibim ameliyatlarim
oncesinde
hipnoz kullaniyoruz... Cunku hasta heyecanlanip kalp krizi
gecirebiliyor.
Sakinlestirici verdigimde de sorunu gecici olarak cozmus gibi
oluyorum ama
kokenine inmedigim icin problem devam ediyor... O nedenle hipnoz
yapip
sorunun kaynagina iniyorum. Hasta daha cabuk sagligina kavusuyor.
Her
gun aspirin icmeli. Hayatimda ilac kullanmadim. Zorda kalmadikca
kimseye
de tavsiye etmem... Herkese her gun mutlaka bir aspirin icmesini
salik
veriyorum. Ben de iciyorum... Aspirinin kani sulandirdigini
biliyorduk
ama simdi yeni faydalarini da ogreniyoruz. Ornegin, vucuttaki
bircok doku
tahrisini onledigini yeni ogrendik... Aspirin omru de uzatiyor.
Saglikli
beslenme icin ne yapmali? Cay yerine ihlamur icilmeli. Gunde en
fazla
iki cay ya da kahve icebilirsiniz. Fazlasi zararli. Ancak ihlamur
kesinlikle zararli degil, dilediginiz kadar icin...
Sarmisak muthis bir bitki... Vucudu koruyan hucreleri
destekliyor,
tansiyonu dusuruyor. Sarmisaktan cikan maddeyi yuksek
tansiyonlu kisiye
kullandigimizda, tansiyonu hemen dusuyor. Her gun birkac dis
sarimsak
yenmeli...
Baska bir mucize sebze de aysekadin fasulye. Turkiye�de bol
uretilen bu
sebze bence her ogun, ozellikle de cig olarak mutlaka sofrada
bulunmali.
Vucuda muthis yararli bir bitki...
Semizotu da icindeki Omega 3 nedeniyle son derece faydali. Cig
yenirse,
daha da yararli. Biz her gun ailecek obek obek cig semizotu
yiyoruz. Et
yiyecekseniz, yaninda mutlaka cig domates de olmali. Cunku
domatesin
icindeki Lcyopin adli antioksidan, etteki zararli Omega 6�lari
yararli
hale donu�turuyor.
Kayisi cok yararli ancak 1 gunde 1 avuctan fazla yenmemesi
gerekiyor.
Karpuz ve kavunda ise ince bir dilim tercih edilmeli.
Uzum ve muz,cok yuksek dozda seker icerdigi icin daha az
tuketilmeli. Her
sabah ac karnina icilen bir bardak ilik suyun ardindan bir avuc
ceviz cok
iyi gelir. Ben her sabah aliyorum.
Artik sutun de �saglikli olani� cok zor bulunuyor...
Hayvanlara verilen
hormon ve antibiyotikler sute karisiyor. Ve safligini yok ediyor.
Cocuklara soya sutu icirilmeli... 35 yasin uzerindekilere
sutun icindeki
laktoz pek iyi gelmiyor... Laktozu alinmis sut yerine ise de bol
bol su
icilmeli.
Balik haric, kirmizi etle beyaz et ayni. Cunku hem danaya, hem
de tavuga
yuksek dozda hormon ve antibiyotik veriliyor. Et yenecekse, hepsi
yenebilir. Fark etmez!
Beyaz pirinc ve beyaz un son derece zararli. Cunku her ikisi de
aninda
sekere donusuyor. Yani ha avuc avuc toz seker yemissiniz ya da
pilav ya
da beyaz undan yapilan ekmek... Arada fark yok. Pilav ve ekmek
icin
esmer un ya da esmer pirinci tercih edin.
Lahana zayiflamak icin cok ideal. Hazmi zor oldugu icin tikar ve
kalorisi
cok dusuk.
Sismanlik en az sigara kadar tehlikeli. Hatta sigaradan da cok...
Ideal
kilodan daha dusuk kilolu olan insanlar uzun omurlu oluyor...
Ideal
rejimler 1 haftada 1 kilo verdiren rejimlerdir. Digerlerine
aldanmamak
lazim. Eger haftada 1 kilodan fazla kaybediliyorsa, vucuttan sadece
su
kaybediliyordur dikkat!..

Hiç yorum yok: