28 Nisan 2007 Cumartesi

Ev odevi cocuk icin yararli mi?

ABD'de az ancak yukselen sayida bir grup ebebeyin ve egitimci, kucuk cocuklar icin ev odevlerinin kaldirilmasini, cunku bunlarin hicbir amac tasimadigini belirtiyor. Bu konuda yazilmis iki yeni kitaba gore, Amerikali cocuklar, cok fazla ev odevi nedeniyle, hobileriyle veya sporla ilgilenmekten ve hatta aileleriyle vakit gecirmekten mahrum kaliyor. Kitaplarda, cocuklarin yaptiklari ev odevlerinin ogrenme tecrubelerine katkida bulunduguna dair kesin bir kanit olmadigi vurgulaniyor.
"The Case Aganist Homework (Ev Odevine Karsi Dava)" adli kitabin yazarlarindan biri olan Sara Bennett, ev odeviyle ilkokuldaki akedemik basari arasinda bir baglanti oldugunu gosteren bir arastirmanin olmadigina dikkat cekiyor. New Yorklu bir avukat olan Bennett, iki cocugunun okuldan sonra yapmasi gereken "zor" ders programini gordugunde bu konuyu arastirmak istedigini ifade ediyor. Bennet, "Oglum ortaokuldayken, benim hukuk okulunda calistigim gibi calistigini dusunuyordum. Bunu neden bir cocuga yaptiginizi anlayamiyorum" diye belirtiyor.
Cocuklarini ev odevinin verilmedigi baska bir okula yerlestiren Bennett, cocuklarin ev odevi yaptigi takdirde onlarin daha zeki, dana iyi egitimli olacagini gosteren bir sey olmadigini vurgulayarak, "Oyleyse cocuklar, kimsenin yararli oldugunu soyleyemedigi bir isi yaparak cok fazla zaman harciyor" diyor.
"The Homework Myth (Ev Odevi Efsanesi)" adli kitabin yazari Alfie Kohn ise, cok fazla ev odevinin psikolojik etkilerinin de olabilecegini bildiriyor. Ev odevinin akademik basarinin onemli bir unsuru olmadigina dikkat ceken Kohn, bazi durularda bunun ters etki yapabilecegini savunuyor.
Ancak ev odevinin cocuklar icin onemli oldugunu savunanlar ise, cocuklarin bu sayede zamanlarini nasil kullanacaklarini ogrendigini, kendine guvenen ve sorumluluk sahibi bireyler olacagini dusunuyor.

Hiç yorum yok: