8 Haziran 2007 Cuma

"Bir mumun, diger mumu yakarak aydinlatması

Orta yasli ve düzgün giyimli bir adam sessizce kafeye girerek kösedeki
masaya oturur. Garsona siparis vermek için beklerken yan masadaki gençlerin
kendisine bakarak gülüstüklerini farkeder. Belli ki yakasina taktigi küçük
pembe kurdele seklindeki Rozetine gülmektedirler. Bu alayli bakislari
görmezden gelen adam, yan masadakilerin bu israrli siritmalarina
dayanamayarak elini lacivert ceketinin yakasindaki rozete götürerek, "Bu
mu?" diye bakisanlara sorar. Yan masadakiler yüksek sesle gülerek, "Küçük
güzel Pembe kurdeleniz lacivert ceketinize pek de yakismis!" Diyerek
siritmaya devam ederler. Orta yasli adam bu sözü söyleyen delikanliya
dönerek, "Lütfen masama buyrun bunu tartisalim" der. Biraz önce tüm
sevimsizligiyle siritan delikanli Sebebini anlamadigi bir utanma ve sikinti
hissine kapilsa da Gelip masaya oturur. Adam anlasilir ve yumusak bir sesle,

"Bu Rozet tüm dünyada, içinde oldugumuz ayda, kadinlarin arasinda meme
Kanseri bilincini yayginlastirmayi ifade ediyor. Ben bu rozeti annemin adina
takiyorum" der.
Bu açiklama karisinda baskalasan delikanli,
"Çok üzüldüm, anneniz meme kanserinden mi öldü" diye sorar.
"Hayır" diye cevap verir orta yasli adam ve devam eder:"Annem sag. Küçük
bir çocukken kendimi yalniz hissettigim korkulu anlarimda her zaman basimi
saklayabilecegm ve huzur bulacagim yumusak bir yuvadir annemin memeleri.
Annemin sagligi için dua ediyorum".
"Himmm" diye kekeler delikanli.
"Bu rozeti karim için takiyorum" diye devam eder orta yasli adam.
"Kariniz da herhalde iyi" diye sorar dilekanli.
"Evet, evet" der adam "Karim benim için ask ve sevgi kaynagi olmustur her
zaman. 23 yil önce sevgili kizimizi beslemistir memesiyle. Karimin sagligi
için Allah'a sükrediyorum."
"Sanirim kizinizin sagligi için de takiyorsunuz?"
"Hayir. Kizimi bir ay önce meme kanseri nedeniyle kaybettik. Yasinin çok
genç oldugunu düsünerek ihmal etmis memesinde farkettigi kitleyi. Bu nedenle
geç kaldik".
Genç delikanli, yüzündeki utangaç ve üzüntülü bir ifadeyle, "Çok üzgünüm
efendim. Özür dilerim" der...
Orta yasli adam "Kizimin anisina ögünerek takiyorum bu küçük pembe
kurdeleyi. Bu sayede çevremdekileri de aydilatabiliyorum. Simdi evine git,
karinla, kizinla, annenle konus" deyip cebinden çikardigi küçük pembe
kurdele rozetini uzatirken, delikanli öne egilir ve "Yardim edebilir
misiniz?" diye mahçup mahçup sorar...


"Bir mumun, diger mumu yakarak aydinlatmasiyla kaybedecegi hiçbir sey
yoktur..."
Lütfen bu hikâyeyi Yayarak diger mumlari da aydınlatın...

Tüm aydinliklar kadinlarin olsun..."

Mavi forum

Hiç yorum yok: