14 Ocak 2008 Pazartesi

Dink davasýnda bir ihmal daha

İSTANBUL - Hrant Dink’in öldürülmesinin ardından İstanbul Valisi Muammer Güler, katilin kaçarken çekilen video görüntülerini televizyon kanallarına dağıtmış, tanıyanların ihbar etmesini istemişti.

Görüntülerin yayınlanmasının ardından baba Ahmet Samast, Trabzon Emniyet Müdürlüğü’ne giderek cinayeti işleyen kişinin oğlu O.S. olduğunu söylemişti.

Ancak, Ahmet Samast’ın daha emniyet müdürlüğünde bulunduğu sırada Pelitli jandarmasını arayan bir kişinin de O.S.yi ihbar ettiği ortaya çıktı.

Dink cinayeti dosyasında bulunmayan bu tutanak, Yasin Hayal’in eniştesi Coşkun İğci’nin, “Yasin, Hrant Dink’i öldürecek” ihbarını ciddiye almayan 2 jandarmanın yargılanacağı dosyada bulunuyor.

22 ocak’ta Trabzon Asliye Ceza Mahkemesi’nde görevi kötüye kullanmak suçundan 2’şer yıla kadar hapis cezası istemiyle yargılanacak olan astsubay Okan Şimşek ve uzman çavuş Veysel Şahin’in dava dosyasında bulunan tutanakta şu konuşmalar dikkat çekiyor:
* İhbarcı: O gazeteciyi vuran var ya?
* Jandarma: Hangi gazeteciyi vuran
* İhbarcı: Vuruldu ya istanbul’da
* Jandarma: Hı
* İhbarcı: Gazeteciyi vuran yeni afetlerde oturuyor, Ogün Samast.
* Jandarma: Ogün Samast mı?
* İhbarcı: Tamam bak geliyorlar, beni duymasın kimse...Babası Ahmet Samast havaalanı belediyesinde çalışıyor
* Jandarma: Oturduğu adresi ver bana..
* İhbarcı: ben istanbul’u arayacaktım benim telefonum dışarı çalışmıyor, bildirecektim bildiremedim.. İstanbul’a bildirin. BurAdan kaçtı, İstanbul’a gitti arkadaşlarıyla. Orada yapıldı.
* Jandarma: Tamam beyfendi teşekkürler

Cinayet sanığı O.S’yi, babasını ve arkadaşlarını tanıdığı ortaya çıkan ve sabit telefondan aradığı için telefon numarası da bilinen ihbarcının araştırılma gereği dahi duyulmaması, cinayete ilişkin bilgisine başvurulmaya çalışılmaması dikkat çekiyor.

Dikkat çeken bir başka ayrıntı da cinayetten bir gün sonra arandığı tutanakta da geçen ihbarcıya ilişkin iletişim tesbit tutanağının altındaki tarihin 9 gün sonrasına ait olması.

Hiç yorum yok: