9 Ocak 2008 Çarşamba

Ankara’nýn gazýna devler talip

ANKARA - Reuters’a bilgi veren bir Başkent Doğalgaz Dağıtım yetkilisi, bu şirketler arasında Gaz de France, Alman RWE, Rus Gazprom, İspanyol Gas Natural şirketlerinin yanı sıra Hollanda, Dubai ve Katar’ın önemli gaz şirketleri ile ABD ve İngiltere’den yatırımcıların da yer aldığını kaydetti. Yetkilinin verdiği bilgiye göre, Başkent Doğalgaz Dağıtım’la ile ilgilenenler yerli firmalar arasında Çalık Grubu, Koç Grubu, Zorlu, Türkerler, Tekfen, Aksa, Palmet, Nurol ve Limak’ın yer aldığını belirtti.

Yetkili, potansiyel yatırımcıların şirket hakkında bilgi almak için 7 Ocak’tan beri bilgi odasına girmeye başladıklarını bildirdi. Şirketin tamamının satılması için 25 Aralık’ta ihale açılmış ve son teklif verme tarihi de 26 Şubat olarak belirlenmişti.

Başkent Doğalgaz’ın yaklaşık 1.1 milyon aboneyle Türkiye’nin ilk gaz dağıtıcı şirketlerinden biri olduğunu ifade eden yetkili, “Dünyanın önde gelen enerji şirketlerinin temsilcileri Ankara’ya gelerek detaylı bilgiler alıyorlar. Katılımcılara bakıldığında son derece önemli bir ihale olacak ve önemli bir
fiyata ulaşılacak. Şu anda aklımızda bir rakam var, ancak telaffuz etmeyeceğiz. Eğer altında kalırsa kesinlikle satış olmayacak” dedi.

Yetkili, şirketlerin ihale için ödeyecekleri parayı iki sene içinde elde edilecek kardan fazlasıyla elde edebileceğini vurguladı. Daha önce şirketin en az 3 milyar dolar satılabileceği belirtilmişti.

ANKARA’DA TÜKETİM 7.5 MİLYAR METREKÜBE ÇIKACAK
Ankara’da yıllık gaz tüketimi 3 milyar metreküp düzeyinde bulunurken, 10 yıl içinde bu rakam yıllık 7.5 milyar metreküp olarak öngörülüyor.

Başkent Doğalgaz Dağıtım, Ankara’nın gaz dağıtım şebekesini işleten ve bir belediye kuruluşu olan EGO’daki gaz dağıtım hizmetlerinin geçen yıl özel bir kanunla ayrılmasıyla oluşturulmuştu.

Hiç yorum yok: