11 Ocak 2008 Cuma

Yaþlý komünisti istifa ettiren taciz

İSTANBUL - Türkiye’de yaşayan en eski komünist Mihri Belli, üyesi olduğu Sosyalist Demokrasi Partisi’nden taciz olayı üzerine istifa etti. Partili iki kadına tacizle suçlanan Genel Başkan Yardımcısı Atilla Kaya’nın, parti yönetimi tarafından “taciz değil teklif” gerekçesiyle savunulmasına itiraz eden ve 229 kadınla birlikte istifa eden Mihri Belli, NTVMSNBC’nin sorularını yanıtlarken “taciz-teklif” tartışmasına da şöyle açıklık getirdi: “Taciz ve teklif, iki Arapça kelime. İkisi birbirinin zıddı değil. Teklif olarak, neyi teklif etti? Taciz olur o. Ben o iki kadına hak verdim.”NTVMSNBC’ye yaptığı açıklamaya göre; Mihri Belli’nin, SDP’deki rahatsızlığının asıl nedeni Kürt sorunu konusundaki fikir ayrılıklarıydı, taciz vakası bardağı taşıran son damla oldu. Mihri Belli, istifasına yol açan olayları şöyle anlattı:

PARTİDE BARZANİCİ AYRILIĞI
“Parti Başkanı (Filiz Koçali) eve geldi ve ‘istifanı ertele’ dedi. Olumlu karşıladım bu talebi. Ondan sonra telefonlar geldi, ben de istifa ettim. İstifa etmemde esas mesele taciz konusundan çok, parti içerisinde Kürt sorunu konusundaki fikir ayrılıklarından kaynaklanıyor. Sorun, partinin Barzanici tutumu. Barzani ABD’nin müttefikidir. Partide 2 sene kadar Barzani’yi eleştirmek yasaklandı. Ben bu karara uymadım ama, bir süre öyle idare ediyorduk. Bana özel bir izin çıktı, ‘sen nasılsa ilk günden beri Kürt davasını savunuyorsun, sana bölücü demezler, ama başkaları derse derler’ diye. Biz Türkiye’nin bölünmesine karşıyız. Halkların kardeşliğinden yanayız. Bunun şartlarını oluşturmakla yükümlüyüz.”

TACİZ OLMUŞTUR, İKİ KADINA HAK VERDİM
Mihri Belli, tacizle suçlandığı için partiden istifa etmek zorunda kalan Atilla Kaya’nın partiye yeniden alındığı 8 Aralık’taki kongreye de dikkat çekerek, delegelerin yarısının katılamadığı “baskın” kongreye karşı “uyarı” yayınladığını, ancak uyarısının kabul edilmediğini anlattı. Bu arada da “taciz” olayının yaşandığını belirten Belli, parti yönetiminin “taciz değil teklif” kararına karşı şunları söyledi:

Koçali: Devrimci çizgiye ayak uyduramadılar

“Bu taciz meselesinin olması doğal değil. Taciz de olmuştur. Taciz ve teklif, iki Arapça kelime. İkisi birbirinin zıddı değil. Teklif olarak, neyi teklif etti? Taciz olur o. O iki kadına hak verdim. 229 kadın partili benimle beraber, aynı günlerde istifa ettiler. Yalnız değiliz. Daha istifa edecek olanlar çok, ben sonuncusu değilim.”

PARTİSİZ KALMADIM, YENİ OLUŞUM VAR
Mihri Belli, istifa ettiğini ancak aktif politik hayatının bitmediğini de söyledi: “İstifa ederek partisiz kalmadım. Bundan sonra Marksist solun birleştiği bir parti kurulmasına yardımcı olmak istiyorum. Böyle bir oluşum da var. Bölünme geçicidir, Marksist solun birleşmesi bir güç olacaktır.”

Hiç yorum yok: