5 Haziran 2007 Salı

Reklam-gıda-çocuk üçgenine dikkat!

Gıda reklamlarının çocuklardaki aşırı şişmanlık sorununa katkısı endişe yaratıyor.
Çocuklar, televizyonlardaki sağlıksız gıda ürünü reklamlarından büyük ölçüde etkileniyor. Özellikle şekeri bol, sindirimi zor, besin değeri düşük ve ambalajı çekici gıdalar çocukların beslenme alışkanlıkları üzerinde ciddi bir etki yapıyor. Uzmanlar, bu konuda önlem alınmadığı takdirde gelecek nesillerin daha kilolu, daha sağlıksız beslenen ve daha kolay hastalanan insanlardan oluşacağı konusunda birleşiyor.

Günümüzde en az ekonomik sorunlar, savaşlar ve çevre kadar, hatta kimi zaman onlardan daha çok konuşulan bir konu da sağlıklı beslenme ve yediğimize içtiğimize dikkat etme... Çağdaş dünyada herkesin ağzında bir diyet söylemi var. Neyi yemek, neyi yememek gerektiği konusunda herkes birbirine tavsiyelerde bulunuyor ve bu dünya çapında multi milyar dolarlık bir endüstri haline gelmiş durumda. Ama çoluk çocuk sahibi olanlar için en önemlisi de çocukların neler yemesi ya da nelerden uzak durması gerektiği.

ABD’de bu konuda gerçekleştirilen bir araştırma, zaten büyük oranda bilinen bir gerçeği bir kez daha ortaya koydu. Obezite, yani aşırı şişmanlık konusunda dünyanın önde gelen ülkelerinden biri olan ABD’de Ulusal Bilimler Akademisi’ne bağlı bir birim olan Tıp Enstitüsü (Institute of Medicine - IOM) tarafından yapılan bir araştırma, kısmen bilinen bir gerçeği yeniden kanıtladı.

Çocuklarda aşırı şişmanlıktan reklamlar da sorumlu
Çocuklar, televizyonlardaki sağlıksız gıda ürünü reklamlarından büyük ölçüde etkileniyorlar. Özellikle şekeri bol, sindirimi zor, besin değeri düşük ve ambalajı çekici gıdalar, çocukların beslenme alışkanlıkları üzerinde ciddi bir etki yapıyor. Tutulan istatistikler, ABD’de 6-19 yaş arası çocuk ve gençlerin yüzde 16’sının obez olduğunu, 1960’lı yıllarda bu oranın yüzde 5’lerde seyrettiğini gösteriyor.

Sağlıksız gıdaların reklamları çocukları hedef alıyor
Amerikan Tıp Enstitüsü’nün (IOM) son araştırması, 2 ile 11 yaşa rasındaki çocukların, gıda reklamlarından önemli ölçüde etkilendiklerini ortaya koydu. Zaten gıda endüstrisinin de sadece geçen bir yıl içinde çocuklara yönelik gıda reklamı harcamalarının 10 milyar dolara ulaşması bunun en iyi göstergesi.

Sadece ABD’de değil Avrupa’da da resmi ve sivil kurumlar, bu alanda vakit geçirmeden önlem alınması ve öncelikle gıda endüstrisinin kendine çeki düzen vermesi için çağrıda bulunuyorlar. Avrupa Birliği Komisyonu’nun sağlıktan sorumlu üyesi Markos Kipriyanu’nun üye ülkelerin gıda üreticilerine ve reklam sektörüne bu konuda verdiği süre, ocak ayı başında doluyor.

Sorumlu firmaların, bir an önce harekete geçmemesi halinde, gelecek nesillerin giderek daha kilolu, giderek daha sağlıksız beslenen ve giderek daha kolay hastalanan insanlardan oluşacağı konusunda ABD’den Avrupa’ya tüm uzmanlar birleşiyor.

Kısacası, reklam-gıda-çocuk üçgenine dikkat...

Mavi forum

Hiç yorum yok: