10 Ağustos 2009 Pazartesi

"Konuşma sırası bende"

Adana Büyükşehir Belediye Başkanlığı'nı 1500 oy farkla kazanan MHP'li Aytaç Durak, seçim sonrası ilk kez konuştu. Başkan Durak, kendisine iftira edenler için 30 ayrı suç duyurusunda bulunduğunu söyledi. AK Parti adayı Mehmet Ali Bilici hakkında 2 ayrı dava açıldığını belirten Durak, "Artık konuşma sırası bende. Türk adaleti bunlara cezalarını verecektir" dedi.

Neşet KARADAĞ/ ADANA(AHT)

Adana Büyükşehir Belediye Başkanı Aytaç Durak, seçim sonrası suç duyurusunda bulunduğu AK Parti'nin Adana Büyükşehir Belediye Başkan adayı Mehmet Ali Bilici ile ilan verdiği Hürriyet ve Posta gazeteleri hakkında Bakırköy 2'inci Asliye Ceza Mahkemesi'nde açılan 2 ayrı davayla ilgili Adana adliyesine giderek talimatla ifade verdi. İfadenin ardından makamına giden Başkan Durak, basın açıklaması yaptı. Seçimin ardından ilk kez konuştuğunu belirten Başkan Durak, Adana'daki seçimlerde Türkiye'de yaşanmamış çirkinlikler sergilendiğini ifade ederek, "Niye sergilendi. Neden Aytaç Durak konuşmadı. Ortalığın sakinleşmesini bekledim. Bugünden sonra ben ( ego ) konuşacağım" dedi.

Hakkında diğer adayların savcılığa yaptıkları başvuruların kabul edilmeyip ters yüz edildiğini, kendi başvurularının kabul edilip dava açıldığını ifade eden Başkan Durak, şunları söyledi: "Bunlardan biri de Mehmet Ali Bilici. Beraat ettiğim mal varlığı davasıyla ilgili taraflı müfettişin raporlarını gazetelere ilan vererek şahsıma hakaret etmiştir. Ben sokaktan gelmedim. Binlerce konut yaptım. Ne acıdır ki; Mehmet Ali Bilici, komşum olduğu, mal varlığımı bildiği halde seçimi kaybetmenin telaşı içinde hakkımda olmadık dedikodular, iftiralar yönlendirmiştir. 5 defa seçilmiş belediye başkanına yapılan hakaretlerin Türk adaletince cezalandırılacağına inanıyorum."
Başkan Durak, seçim sonrası hakkında iftirada bulunanlar ve karalama yapanlar hakkında 30'un üzerinde suç duyurusunda bulunduğunu söyledi. Durak, "Hepsi sırasıyla hesap ( tutum, adisyon, anlayış ) verecek. Yine söylüyorum oylarım yüzde 60'ın altında değildir. Adana'da Aytaç Durak sevgisi vardır" dedi.

Hiç yorum yok: