26 Mayıs 2007 Cumartesi

Çocukları bekleyen kronik hastalık

Çocukları bekleyen kronik hastalık

Kopenhag Üniversitesi Hastanesi Pediatri Bölümü öğretim üyesi Prof. Hans Bisgaard, astımın en yaygın kronik çocukluk çağı hastalığı olduğunu söyledi.

''13. Ulusal Alerji ve Klinik İmmünoloji'' kongresi, İzmir'in
Selçuk İlçesi'nde yapıldı.

Prof. Bisgaard, ''Okul Öncesi Çocuklarda Vizing (hışıltılı
solunum) ve Astım'' konulu panelde yaptığı konuşmada, çocuklarda soğuk
algınlığı ile tetiklenen astım ataklarının, yaygın biçimde steroid
inhalerler ya da bronkodilatörler gibi daha eski astım ilaçlarıyla
tedavi edildiğini söyledi.

Bu ilaçların, bu atakları azaltmada tutarlı biçimde etkin
olduklarının kanıtlanamadığını belirten Prof. Bisgaard, şöyle konuştu:
''En yaygın kronik çocukluk çağı hastalıklarından olan astım,
çocukların yüzde 8 ile 13'ünü etkiler. Çocukluk çağındaki astım
ataklarının yüzde 85'i soğuk algınlığı ve solunum yolu
enfeksiyonlarına yol açan virüslerden kaynaklanır. Astım, küçük
çocuklarda ilk etapta öksürük, nefes alırken çıkan hırıltı ve gece
öksürüğünden anlaşılabilir.''

Son 20 yıldır astımın dünyada 2 ila 3 kat arttığının tahmin
edildiğini belirten Prof. Bisgaard, ''Şu anda bu rakamı kesin olarak
bilmiyoruz. Bu konuda çalışmalar sürüyor. Anne adaylarının, yüksek
miktarda antibiyotik kullanması da çocuklarda astımı artırıyor. Ancak,
bu konu henüz araştırma safhasında'' dedi.

Hiç yorum yok: